We spreken iedere dag en wie speelt er geen toneel in het dagelijkse leven, met of zonder masker?

Wat is er zo bijzonder aan de vernieuwende spraakvorming en dramatische kunst zoals Rudolf Steiner die samen met Marie Steiner heeft ontwikkeld voor de mysteriedrama's?  Waarom heeft hij daar een speciaal theater (een tempel?) voor gebouwd, het eerste Goetheanum? In de Mysteriedrama's komen al deze vragen bij elkaar. Er wordt toneel gespeeld, gesproken en er is sprake van verschillende soorten tempels.
In de werkgroep zullen we door spraakvorming (hoe spreekt Strader, hoe spreekt Maria, hoe spreken de zielenkrachten?) en door toneelspel (persoonlijkheid of individualiteit?) aan concrete scènes uit 'De Wachter aan de Drempel' werken die we aan het eind van de week aan de andere deelnemers zullen laten zien in de vorm van een kleine opvoering. Een aantal spelers van het Drempeltheater zal daarbij aanwezig zijn en meespelen.
Slotavond zomerweek 2006. Opvoering van het 2e deel van het 4e mysteriedrama.
Begeleiding: Corrie Hendriks